Tuesday, February 11, 2014

Pabila wanita....bersilat

beberapa penjelasan alhikmah menurut abah haji iskandar..
ilmu alhikmah bukan ahli hikmah, bukan hizib, bukan aufak.bkn ilmu kontak.ilmu alhikmah adalah sirrullah.

alhikmah yang bergerak di perut adalah " lailahailallah "alhikmah yang bergerak di tangan adalah " muhammadarasulullah "karena tangan adalah utusan..alhikmah sangat mudah.. cukup dengan menyebutkan nama Allah dan mengeraskan perut itu sudah merangkumi segala tujuan..seperti untuk menghindari yang berniat jahat atau untuk perubatan...

Mampu mengeraskan perut adalah tolak ukur para ikhwan/akhwat adalah tergantung seberapa optimal nya dia mengeraskan perut.. ketika dia mampu mengeraskan perut bagaikan batu.. berbicara dan bernafas tidak terganggu, badan tidak kaku.. maka cara mengeraskan perut nya sudah maksimum...

Kalau menurut al marhum abah haji syaki.. kita di tuntut untuk mampu mengeraskan perut sambil menganggukan kepala...oleh karena itu para ikhwan di tuntut untuk membiasakan mengeraskan perut..selain untuk melatih kekerasan tetapi juga untuk menghindari bahaya-bahaya yang akan muncul..misalkan ketika sedang minum atau makan mengeraskan perut.. jika dalam makanan atau minuman terdapat racun/santau maka gelas atau piringnya akan pecah.. sedangkan bagai mana jika bahan gelas atau piring nya bukan dari kaca?.. maka otomatik makanan atau minuman itu tidak akan mampu kita ambil...bahkan ketika para ikhwan di pukul kemudian dia mengeraskan perut tetapi yang memukul belum emosi/marah benar sehingga tidak terpelanting dan ikhwan tetap terpukul.. maka pukulan itu tidak akan membahayakan ikhwan tsb.

Tekniknya sangat mudah... karena hanya dengan mengeraskan perut dan menyebutkan nama Allah... atau Allahu akbar..oleh karena itu zaman almarhum abah haji syaki dulu para perawat selalu di tekankan untuk mendidik para ikhwan dalam mengeraskan perut terlebih dahulu disamping memperbanyak zikir..

Banyak sekali penjelasan para ahli metafizik mengenai hubungan perut dan kekuatan tenaga dalam.... atau tenaga metafizik..yang jelas manusia kelemahan terbesarnya adalah di perut kerna disitu terletaknya nafsu utk hidup akan tetapi disitu pula lah terdapat kekuatan yang sangat besar.

Dan bagi wanita/ahwat pula cukup dengan hanya menggerakkan perut atau badan sudah bersamaan dgn kekuatan kerasan perut lelaki..mari kita tonton video penggunaan al hikmah oleh wanita..


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment